Raspberry PI & távirányító

Kis szemem fényei hazavágták a távirányítót amit eddig használtam a Raspberry PI-hez. (Igen vettem egyet végül) Vennem kellett egy újat. A választás nem volt tökéletes, mert alapban csak a kikapcsoló gomb működött rajta. Ezért gyorsan leírom a megoldást ha mégegyszer újratelepítenem kéne.

A távirányító: http://www.dx.com/p/wireless-multimedia-infrared-ir-remote-controller-with-usb-receiver-for-pc-2-aaa-34435

Egy hármas raspberryt használok Raspbiannal. A távirányító lsusb sora pedig így nézett ki:

Bus 001 Device 006: ID 0755:2626 Aureal Semiconductor

Erre lehet googleözni, de azért elég speciális a helyzet a választott disztribúció miatt. Van egy kernel patch ami 6 éves, és azt állítják, hogy benne is van már a főágban. 4-es kernelem van abba benne kéne lennie, de nem tudtam sehogy elővarázsolni. Az a modul (hid_aureal) amire szükség lett volna nem került be a raspbian kernel csomagjaiba.

Mi marad ilyenkor? Kernel fordítás, hiszen mindenki látja, hogy a forrásban ott van. Szerencsére egyrészt kiskoromban gyakran futottam bele egzotikus hardwarebe ami linux alatt nem működött alapban, másrészt meg itt ez a korrekt kis guide, szóval nem jöttem zavarba.

A fordítás előtt egy make menuconfig során oda kell eljutni hogy  Device Drivers → HID support → Special HID drivers . Itt lesz egy olyan Aureal, ezt kell <M>odulba tenni. A többi lépés meg benne van guideban. Én a nem cross-compile-os megoldást választottam ami fordítási időben több, viszont infrastruktrában meg egyszerűbb és amúgy sincs másik linuxom folyamatosan bebootolva csak egy a raspberry pi zeromon.

Kategória: Uncategorized | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Hozzászólás